3 Haziran 2015 Çarşamba

KARIŞIK DOLMA




Eşim gerçek bir yemek tutkunu. Benim yıllardır hazırladığım yemeklerin ilk tadımcısı olmuştur. Her zaman da olumlu eleştirilerle beni motive etmiştir.
Son yıllarda diyabet nedeniyle kendini biraz kontrol etse de damak tadından asla vazgeçmez. Birlikte geçirdiğimiz 23 yılın sonunda mutfakta onun da bir hâkimiyeti oluştu. Öyle zarif ki asla ‘’şunu pişir, akşama şu yemeği istiyorum. ‘’ Demez. Fakat o gün canı ne istiyorsa, malzemesini alıp getirir. Bana da bu sessiz ricayı yerine getirmek kalır.
Nitekim dün akşam elindeki poşetleri alınca, bugünün ana yemeğinin karışık dolma olacağına karar verdim.
Eşimin diyabeti nedeniyle küçük birkaç değişiklik yapıyorum.Örneğin pirinç yerine bulgur kullanıyorum.Yağını da oldukça az koyuyorum. Bu haliyle çok hafif oluyor.
Yaza formda girmek isteyenlere ve eşim gibi diyet yapmak zorunda olanlara tavsiye ederim.
Yanında bir de ev yapımı yoğurt olursa lezzeti daha bir güzel oluyor.
MALZEMELER
3 adet kabak
3 adet patlıcan
 5 adet dolma biber
2 adet sert domates
½ çay bardağı sıvı yağ
İçine
300 gram kıyma
1 su bardağı köftelik bulgur
1 çorba kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 adet irice soğan
2 tatlı kaşığı tuz (biri üzerine ayrılacak)
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
1 su bardağı su
YAPILIŞI
1- Kabak ve patlıcanın kabukları alaca soyulur. Her biri büyüklüğüne göre 2 ya da 3 e bölünür. İçleri oyacak yardımıyla boşaltılır. Biberin de çekirdekleri çıkarılır. Bol suda hepsi yıkanır. Süzülmeye bırakılır.
2- Domatesler yıkanır. Kabukları hemen altındaki kısımla birlikte kapak olacak şekilde küçük parçalara ayrılır. İçinde kalan etli kısmı harca katılır.
3- Soğan incecik kıyılır. Çukur bir kapta kıyma, soğan, salçalar, bulgur, domatesin ince kıyılmış etli kısmı, baharatlar, tuz ve su iyice yoğrulur. Bu aşamada eğer diyet yapmıyorsanız, bir miktar tereyağı ekleyebilirsiniz. Yine isterseniz yarım demet maydanoz ve dereotu kıyarak ekleyebilirsiniz.

4- Hazırlanan harç içi oyulmuş sebzelere ağzında biraz boşluk kalacak şekilde doldurulur. Bulgur piştiğinde
  şişeceği için boşluk kapanacaktır.

5- Dolmaların ağzına domatesle kapak yapılır.
6- Dolmalar bir tencereye dik olarak dizilir. Üzerine 1 tatlı kaşığı tuz ve sıvı yağ gezdirilir. Tencerenin yarısına kadar su konur.
7- Ocak açılır. Tencere üzerine oturtulur. Kapak kapatılır. Kaynama başlayınca ateş kısılır.
8- 45 dakika kısık ateşte pişirilir. Bir çatalla sebzelerin pişmişliği kontrol edilir.Pişmişse ocak kapatılır.
  
    AFİYET OLSUN







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder