7 Temmuz 2015 Salı

PİZZA



Bugün Elif’in iftara özel siparişi pizzaydı.Ramazanda pizza pek cazip gelmese de kızım isteyince, yine akan sular durdu. Ben de gençlerin yoğun olduğu bir iftar organize ettim. Yalova’dan gelen yeğenlerim Nurefşan ve Saliha, kardeşim Murat, gelinimiz Rukiye ve minik tatlı yeğenim Azra Betül. Tabii ki canım anneciğim ve biz. Güzel, sıcacık bir iftar oldu.
Pizza da gayet güzel oldu. Herkes çok beğendi. Ev fırınlarında iyi sonuçlar almak çok zor. Fakat uzun denemeler sonunda kendi yöntemimi buldum. Tabii ki sır değil. Mutfağa gönül vermiş birçok kişi benimle aynı tekniği kullanıyordur. Ben bugün herkesin pizza ustası olması için bu teknikleri sizlerle paylaşacağım.
Pizzanın tarihçesi hakkında uzun bilgilerle sizleri sıkmak istemiyorum. Fakat benim en çok hoşuma giden, pideyle olan akrabalığını konuşmak. Malum Türk mutfağına olan aşkım, dünya mutfağı üzerindeki etkilerimizi düşününce beni gururlandırıyor.
Eğer sizin ailenizde de bizim gibi genç nüfus yoğunluktaysa, onlara bir sürpriz yapın. Pizzalı bir iftar menüsü hazırlayın. Benim aldığım iltifatlara siz de ortak olun.

MALZEMELER
Hamuru için
1çorba kaşığı kuru maya
1su bardağı ılık süt
1su bardağı ılık su
1çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı pul biber
1 kilogram un
Sosu için
 1çay bardağı zeytinyağı
1çay bardağı ketçap
1 tatlı kaşığı kekik ve biberiye
3-4 çorba kaşığı su
Üzeri için
300 gram kaşar rendesi
100 gram sosis
   100 gram salam
    100 gram sucuk
   100 gram siyah zeytin
3-4 adet küçük domates
7-8 adet mantar

YAPILIŞI
1- Hamur derin bir tencerede un, tuz, toz şeker, baharatlar ve kuru maya iyice harmanlanır. Üzerine ılık süt, ılık su ve zeytinyağı akıtılarak yumuşak bir hamur yoğrulur. Hamur ele yapışan bir kıvamda fakat cıvık olmamalıdır. Eğer gerekirse, biraz un ilave edilebilir.
2-Hamurun üzeri kapatılıp ılık bir yerde 30 dakika mayalandırılır.
3-Hamur mayalanırken üst malzemesi istenilen şekilde doğranır. Mantarlar doğrandıktan sonra kararmaması için limonlu suya konulur. 
4- Mayalanan hamur tekrar yoğrularak yumurta büyüklüğünde bezelere ayrılır. Ortalama 12-13 beze oluyor. Eğer mini pizza değil de bir tepside yapmak isterseniz, hamuru ikiye bölebilirsiniz. Bu ölçüden 30 cm. çapında iki pizza çıkıyor.

5-Bir merdane ya da oklava yardımıyla hamurlar açılır. Tepsiye fırın kâğıdı yayılır.Pizzalar konur.Fırın 200 dereceye ayarlanır.
6-Isıtılmış fırında 10 dakika ön pişirme yapılır. Evdeki fırınlarda üst malzeme pişerken altı hamur kaldığı için ben hamuru biraz pişirmeyi tercih ediyorum (İşte benim sırrım)

7-Bir kavanoza sos için zeytinyağı, ketçap, su, kekik ve biberiye  konup kapak kapatılır. Çok iyi çalkalanarak yoğun bir sos hazırlanır.
8-Ön pişirmesi yapılmış pizzaların kabaran yerleri elle bastırılarak düzeltilir. Kavanozdaki sos her birine paylaştırılır. Bir yumurta fırçasıyla her tarafına yayılır.

9- Kaşar rendesinin bir kısmı en son serpmek üzere ayrılır. Kalan kaşar sos üzerine yayılır. Tüm malzemeler eşit şekilde dizilir. Estetik bir görüntü olmasına özen gösterilir. En son ayrılan kaşar da serpilir.
10-Hazırlanan pizzalar tekrar 200 derecede ısıtılmış fırına sürülür. Üzeri hafif kızarıp, kaşar tamamen eriyince sıcak servis edilir.

NOT: Ön pişirme yapıldığı için üzerine malzemeler konulduktan sonra ya da konulmadan strech filmle kaplanarak buzdolabında bir gün, derin dondurucuda istediğiniz kadar saklayabilirsiniz.
 AFİYET OLSUN













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder