10 Temmuz 2015 Cuma

ÇİKOLATA VE CEVİZ DOLGULU RULO TAVUKGÖĞSÜ



Yalancı tavukgöğsü tarifini daha önce paylaşmıştım. Tam da Ramazana uygun hafif bir tatlı bence. İstediğiniz malzemeyle süsleyebilir, sunumunu farklı şekillerde yapabilirsiniz. Geçen hafta sonu televizyonda” Ardanın Ramazan Mutfağı” programında rulo halini görünce çok özendim. Hemen denedim ve sizlerle paylaşmak istedim.Tabii biraz yorum kattım. Fikir için Arda Türkmen’e teşekkürler.

MALZEMELER
1 ölçü yalancı tavukgöğsü (bkz. Yalancı TavukGöğsü)
1 su bardağı ufalanmış kakaolu kek
1 çorba kaşığı pudra şekeri
½ su bardağı damla çikolata
½ su bardağı kıyılmış ceviz

YAPILIŞI
1-Tavukgöğsü tarif edildiği gibi hazırlanır.

2-Bir dikdörtgen borcam tepsiye yağlı kâğıt serilir. Üzerine bir çorba kaşığı pudra şekeri serpilir. Tavukgöğsü ince bir tabaka halinde yayılır. Buzdolabında en az 4-5 saat, mümkünse bir gece bekletilir.
3-İyice soğuyan tavukgöğsünün üzerine kıyılmış ceviz ve damla çikolata serpilir. Elle hafif bastırılır. Tavukgöğsü 8 eşit parçaya bölünür.

4-Ayrı bir yerde yağlı kâğıt üzerine bir miktar ufalanmış kek yayılır. Kek yerine kakaolu bisküvi ya da kurabiye de kullanabilirsiniz.
5-Her bir tavukgöğsü parçası altındaki kâğıt yardımıyla sarılarak rulo yapılır

6- Rulo kek kırıntıları üzerinde yuvarlanarak üzeri kaplanır.

7-Buzdolabında servise kadar 1-2 saat bekletilir.
  AFİYET OLSUN



2 yorum:

  1. çok güzel görünüyor. yarın iftara yapmayı deneyeceğim. umarım sizinki kadar güzel yapabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediğinizde sonucu benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

      Sil