10 Mart 2015 Salı

AYVALI ZEYTİNYAĞLI PIRASA



Zetinyağlı  yemekler sağlıklı öğünler demektir .Özellikle pırasa lifli yapısıyla sindirim sisteminin sigortasıdır .Çocuklar pek sevmese de anneler arada bir pişirmek isterler .Ben de bu kış sebzesini çok sık pişiremesem de her seferinde ‘’nasıl cazip hale getirebilirim’’ diye düşünürüm .
Daha önce ekşi elma ile denemiştim .Çok güzel olmuştu .Bu kez ayvalı denedim .Eşimin ‘’yok böyle bir lezzet ‘’ sözleri durumu özetledi .Gerçekten inanılmaz güzel oldu .Kış bitmeden denemenizi tavsiye ederim .
MALZEMELER
1 Kg pırasa
3 adet havuç
1 adet  büyük ayva
5-6 diş sarımsak
2 çorba kaşığı sıvı yağ ( fındık yağı)
4 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
1 çay bardağı pirinç
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı tuz
2 su bardağı su
YAPILIŞI
1-Pırasalar bir santim kalınlığında ,havuçlar , ayvalar 3 mm. ve sarımsaklar da 1 mm. kalınlığında doğranır .
2-Geniş tabanlı bir tencerede sıvı yağ kızdırılır .Önce havuçlar iki dakika sotelenir .Üzerine pırasa ve ayvalar eklenir .İki dakika daha sotelemeye devam edilir .
3-Zeytinyağı ve salçalar konulup çiğ kokusu gidene kadar kavrulur .Sarımsaklar eklenir . Soteleme sırasında çok fazla karıştırılmaz .Aksi takdirde pırasalar katlarından ayrılıp dağılabilir.
4-Sarımsak kokusu gelince bir tatlı kaşığı tuz ve iki su bardağı su eklenir .Kapak kapatılır .
5-Pirinçler yıkanır ,süzülür .Kaynama başlayınca yemeğe eklenir .
6-30 dakika pirinçler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirilir .
NOT:Aslında zeytinyağlılara biraz toz şeker eklemek gerekir .Fakat ayva ve havuç bu eksiği çok güzel tamamlıyor .    AFİYET OLSUN 

2 yorum:

  1. pırasa <3 ayva...dahice bir fikir. paylaşımınız için çok teşekkürler, tarifinize bayıldımmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifime yaptığınız bu güzel ve içten yorum beni çok mutlu etti. Teşekkür ediyor, yeni paylaşımlarda tekrar buluşmayı diliyorum.

      Sil