6 Mayıs 2015 Çarşamba

ISIRGAN ÇORBASI



Merhaba sevgili dostlar. Bir haftadır sizlerle yeni bir tarif paylaşamadım. Fakat çok güzel bir nedenim vardı. Malum 1 Mayıs hafta sonu tatiliyle birleşince iyi bir gezme fırsatı doğdu. Ben de Elif ve bir grup öğretmen arkadaşımla Doğu Karadeniz turuna katıldım. Karadeniz’in o sisli, nemli, yemyeşil doğasını çok özlemişim. Erkenden kalkıp uzun yürüyüşlerle oksijen deposu Sümela, Uzun göl, Hamsiköy ve daha birçok yeri yeniden keşfettik. Karadeniz defalarca karış karış gezmeme rağmen doyamadığım bir coğrafya.
Bu sefer gezimde başka bir boyut daha vardı. Blogda paylaşabilmek için yemekleri daha bir yakından inceledim. Aynı zamanda da not ettim. İlerleyen günlerde inşallah hepsini  paylaşacağım.
Bu gün sizlere Karadenizli dostlarımdan öğrendiğim yine baharın müjdecisi bir yabani ot olan ısırgan çorbasının tarifini vermek istiyorum.
Isırgan çok özel bir bitki. Toplaması oldukça zor. Eğer eldivensiz toplarsanız, elleriniz günlerce yanabilir. Gerçi bu yanmanın ağrılara iyi geldiği söyleniyor. Tabii acıya dayanabilirseniz.
Lifli yapısı nedeniyle sindirim sistemine yardımcıdır. İyi bir detoks sebzesidir. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Anemi tedavisinde yardımcı olarak kullanılır. Zira yüksek miktarda demir içerir. Ayrıca idrar yolu hastalıklarının önlenmesine yardım eder. Anne sütünü arttırma özelliği vardır.
Kısacası herkesin bu çorbayı hazırlamak için bir nedeni var. Mevsimi çabuk geçiyor. Bu bahar mutlaka deneyin.



MALZEMELER
Bir demet ısırgan (yaklaşık 500 gram)
1 adet soğan
10 diş sarımsak
3-4 çorba kaşığı mısır unu
1 çorba kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı pul biber
½ çay bardağı sıvı yağ+2 çorba kaşığı tereyağı
1 litre et suyu +1 litre su
Tuz
YAPILIŞI
1-Isırganlar eldiven takılarak ayıklanır. Saplarının sert kısımları alınır. Birkaç kez yıkanır. Son yıkama suyuna sirke konulur. 5 dakika bekletilir ve süzülür.


2-Bir tencerede su kaynatılır. Isırganlar 3 dakika kadar haşlanır 

 Kevgirle alınarak soğuk su içine atılır. Bu işlem ısırganın koyu yeşil rengini korumak için yapılır.

3-Şoklanan ısırganlar avuç içinde sıkılarak fazla suyu alınır. İncecik kıyılır.

4-Soğan küçük doğranır.

5-Bir tencereye sıvı yağ konup kızdırılır. Soğan şeffaflaşıncaya kadar sotelenir.

6-Salça eklenip kokusu çıkıncaya kadar karıştırılır.
7-Isırganlar da tencereye alınıp 2 dakika sotelenir. Et suyu ve su eklenir.Ben daha önce dondurduğum et suyunu kullandım.

8-Bir kasede bir su bardağı ısırganın haşlama suyu ile mısır unu açılır. Çorbaya karıştırarak eklenir.
9-30 dakika piştikten sonra pul biber ve tuz konulur.
10-Sarımsaklar dövülür. Bir tavada tereyağı eritilir. Sarımsaklar bir iki kez karıştırılır. Çorbaya eklenir.     
11-Pişmişlik kontrolü yapılır. Ocak kapatılır.

AFİYET OLSUN
NOT: Isırganları haşladığınız suyu dökmeyin. Yıkadığınız saçlarınızı bu suyla durularsanız dökülmelere iyi geldiğini göreceksiniz. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder