27 Mayıs 2015 Çarşamba

ÇİKOLATALI PUDİNG



Tatlı tarifleri konusunda elim biraz sıkı galiba. Blogda sizlerle en az tatlı tarifi paylaştığımı farkettim. Bu gün telefonda Ayşenur’la konuşurken sınav döneminde canının hep tatlı istediğini söyleyince, basit bir tarif yazmaya karar verdik. Hem zaman almasın, hem de evinden uzakta olan öğrenciler de kolayca yapabilsin diye çikolatalı pudingi seçtik.
Hazır paketli ürünler yerine evdeki malzemelerle yapılan sütlü tatlılar sağlıklı ve besleyici olacaktır.
Sevgili anneler; sınavlardan yorulan çocuklarınız için hepinizin bir çikolatalı puding tarifi vardır mutlaka.Fakat bu kez benim tarifimi denemenizi tavsiye ediyorum. Malzemelere biraz da sevgi ve dua eklerseniz, pudinginiz muhteşem olacaktır.
Kızlarıma, yakında LYS sınavına girecek Sena’cığıma ve tüm öğrencilere çikolatalı puding tadında başarılar diliyorum.

MALZEMELER
1 litre süt
1 su bardağı su
1 adet yumurta
2 çorba kaşığı mısır nişastası
 2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı kakao
½ su bardağı damla çikolata
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya

YAPILIŞI
1-Bir tencerede önce un, nişasta, kakao ve toz şeker iyice karıştırılır.
 
2-Üzerine yumurta kırılıp tamamen karışana kadar kuru malzemeye yedirilir.
 
3-Soğuk süt ve su yavaş yavaş dökülerek bu karışımla birleştirilir. Su eklenmese de olur. Fakat su,  pudingin daha parlak olmasını sağladığı için ben mutlaka ekliyorum.
 
4-Ocak açılır. Tencere üzerine oturtulur. Sürekli karıştırarak kaynama noktasına gelmesi sağlanır. Kaynama noktasına geldiği, hafifçe buhar çıkışı başladığında anlaşılır.
 
5-Kaynamadan hemen önce damla çikolatalar eklenir. Dibinin tutmamasına dikkat edilerek kaynayıncaya kadar karıştırılır.
 
6-Kaynayınca ocak kısılır.2 dakika daha karıştırılıp ocak kapatılır. Son olarak vanilya karıştırarak eklenir.
7-Sıcakken kâselere paylaştırılır. Soğuyunca pıhtılaşma başlayacağından pudingin pürüzsüz görünümü bozulur. Bu nedenle hızlı davranmalıdır.(Ortalama 8 kâse çıkıyor)
Kaselerde soğuyan pudinglerin üzerini istediğiniz şekilde  süsleyebilirsiniz.Elif hindistan cevizli sevdiği için ben bu şekilde hazırladım.

AFİYET OLSUN





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder