5 Aralık 2015 Cumartesi

MARJİNAL KEREVİZ SALATASI

Uzun zamandır blogtan uzak kaldım annem gibi.Ama bu mutfaktan da uzak kaldığım anlamına gelmiyor. Her zamankinden daha çok mutfakla içiçeyim aylardır. Hayatımda büyük değişiklikler oldu.  Eve çıktım, stajyer doktor oldum. Yeni ortamlar, yeni insanlar girdi hayatıma... Tüm bunlara ayak uydururken denediğim sayısız tarifi yazıya dökmeye fırsatım olmadı malesef. Ama biyerden başlamak gerekiyor ve başlangıç için bu ilginç salatanın uygun olduğunu düşünüyorum. Değişmek yaşamın özündeyken yeniliklere, değişmeye direnmemeli insan. Hayatımı değiştirenlere, güzelleştirenlere sevgilerimle...

MALZEMELER

Bir orta boy kereviz kökü
Birkaç kereviz sapı (yapraklarıyla beraber)
Bir yeşil elma
Bir yemek kaşığı hardal tohumu
3-4 parça ceviz
Bir tutam tuz
Bir tutam tarçın
Bir yemek kaşığı sirke
İki yemek kaşığı limon suyu
Yaklaşık yarım çay bardağı zeytinyağı

YAPILIŞI

Salata sosu için;
1- Hardal tohumları küçük bir tavada üstüne kapak kapatılarak hafif kahverengilesinceye kadar kavrulur. (Ya da patlamaları bitinceye kadar. Hardal tohumları ısının etkisiyle mısır gibi patlıyor.)
2- Kavrulmuş hardal tohumları ve ceviz havanda ezilir.
3- Ezilmiş hardal tohumu ve cevizlerin üzerine zeytinyağı, sirke, limon suyu, tuz, tarçın eklenir ve çırpılır.

Salata için;
1-  Kereviz soyulur ve rendelenir. Kararmaması için az limon suyuyla ovulur.
2- Elma jülyen (ince uzun) doğranır.
3- Kereviz sapları ufak ufak doğranır.
4- Kereviz, elma, kereviz sapı ve salata sosu derin bir kapta iyice karıştırılır ve servise hazır.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder